
Kundeservice og detaljhandel
Kurset retter seg mot ansatte innen servicenæringen og detaljhandelen. Kurset kan gjennomføres som bedriftsintern opplæring ute i din virksomhet, eller hos oss i våre undervisningslokaler.
Innhold:
- Holdninger og etikk, herunder personlig initiativ, ansvarsfølelse, samarbeid.
- Kommunikasjon.
- Kundebehandling.
- Reklamasjon og konflikthåndtering.
- Presentasjonsteknikk.
- Ulike salgsverktøy.
- Markedsføring.
- Bruk av informasjonsteknologi og CRM-systemer.
- Lover og regler i bransjen.
- Håndtering av svinn.
- Ran, tyveri og sikkerhet.
Kurset er et praktisk rettet kurs for deg som vil jobbe innen salg og detaljhandel. Kurset tar utgangspunkt i deg som ønsker å arbeide med salg og veiledning, gjerne i butikk. Etter ferdig gjennomført og bestått kurs, kan du arbeide som butikkmedarbeider, selger eller rådgiver innen salg.
Forkunnskaper: Bør ha noe erfaring med kunde og servicerelatert arbeid.
Språk: Kurset kan gjennomføres på norsk eller engelsk.
Varighet: Fleksibelt kursopplegg, varighet fra 12 – 60 timer.
Praksis i kurset: I utgangspunktet ikke, men skaffes ved ønske eller behov.